27 februar 2009

Verdens vakreste tv-serie?

Alle har mast på meg om at jeg må se Himmelblå som går på NRK.
"Åhh, den serien e så fin. Du ane ikke. Du MÅ se den!"
Jeg tenkte at dette må være oppskrytte greier.
Til slutt (når jeg var lei maset) kjøpte jeg sesong 1 på dvd,
og begynte å titte på den nå som jeg har vært syk.
Guess what? Jeg er hekta!

"NRK Dramas Himmelblå er en varm og morsom serie om gammeldagse verdier som familie og vennskap, om brennende hjerter og om deilige kultursjokk.

I et lite øysamfunn på Helgelandskysten kjemper beboerne en desperat kamp for å holde sitt lille samfunn i live. De eldre dør og ingen unge kommer til. I et desperat forsøk på å redde skolen på øya, setter de inn en annonse i VG: Flytt til Ylvingen. Vi garanterer husly og en spennende jobb i turistindustrien på verdens vakreste øy. En bare delvis sann påstand, men i krig og kjærlighet er alt lov.

I Oslo kjemper den slitne alenemoren Marit med å få endene til å møtes. Hun har to like slitne barn, Robin og Iris, en håpløs jobb og ikke engang nok penge
r til å leve det livet hun hater. Annonsen i VG er som sendt fra himmelen. Det eneste problemet er at Marit ikke kan tilby den perfekte kjernefamilien de søker etter. For å pynte på situasjonen, overtaler hun bestevennen Kim til å være med som ektemann. Før de vet ordet av det er Marit, Kim, Robin og Iris bosatt tusen kilometer fra storbyen med en gammel nedslitt fiskarheim som bosted og arbeidsplass…"


Spennende å følge med på livet til Marit, Kim, Iris og Robin.
Og alle de andre i Ylvingen.
Har sett 4 episoder allerede,
og skal nå snurre i gang den 5.
Hele første sesong er nok snart ferdig sett.
Takk til alle som pushet meg! :D

"When I look to the blue sky blue,
I want to be with you, just you.
Promises, promises, make believe,
we want it to be.
It's only one word away,
I'll do anything to make you stay.
Promises, promises, I believe.
It's just you and me."
Anne Marie Almedal - Blue Sky Blue


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar