25 februar 2009

..det er ikke mye gøy å være syk

Det skal være sikkert og visst.
Det begynte mandagskveld.
Jeg tenkte det bare var noe som gikk forbi,
men den gang ei.
Nå føles det som hele kroppen holder på å dette fra hverandre,
hodet holder på å sprenges og magen holder på å vrenge seg.
Jeg blir så sliten av å hoste, av å nyse og av å snyte meg.
Hadde kursprøve i går, i legemiddelhåndtering.
Den gikk rett vest!
Det gikk rundt for meg når jeg satt der,
og jo mer jeg tenkte, jo mer kvalm ble jeg.
Til slutt bare avsluttet jeg og gikk.
Jeg klarte ikke mer.
Klarte ikke å dra på skolen heller.

Kjæresten min prøver å tvinge i meg den stygge hostesafta,
men der nekter jeg. Prøvde den her om dagen,
og den var GRUSOM!
Mishandle meg på den måten,
nei da overlever jeg faktisk litt hoste.
Bedre det enn å spy.
Nå lager han pizza til meg.
+ at jeg hørte noe som klirret i posen når han kom fra butikken.
Glasscola?
Verdens snilleste kjæreste,
han prøver jo bare å være god mot meg.

Har sett tre filmer de to siste dagene.
Noe "for
nuftig" kan man jo gjøre.
Og det beste jeg vet når jeg er syk,
er å bare ligge på sofaen og glane på kassa.
Håper jeg blir frisk snart.

"I am sick and tired of being sick and tired."
-Fannie Lou Hamer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar