26 januar 2009

The Fog (2005)


Tok opp The Fog (2005) fra viasat4fredag.
I helga har jeg vært hjemme i Kvenvik,
og da jeg kom hjem begynte jeg å se på filmen.
Dette er alltså remaken av
John Carpenter's The Fog (1980)

"For nøyaktig hundre år siden på den stenete kysten av en isolert by nord i California, ble et skip fullt av spedalske som søkte tiflukt, lurt av byens grunnleggere og brent til døde. På denne kvelden har de hundre år gamle gjenferdene kommet tilbake fra sine våte graver for å hevne seg på den lille byen. Svøpt i en kappe av tåke, fanger spøkelsene innbyggerne av det avsidesliggende samfunnet, med ett mål for øyet; å finne etterkommerne av mennene som grunnla byen… og å drepe alle som tilfeldigvis dukker opp på deres morderiske vei."


Vel, hva jeg skal jeg si?
Helt ordinært og vanlig skrekkfilmunderholdning.
Ikke en film som ga meg så utrolig mye,
men den hadde sine spenningsmomenter.
Orginalen er så utrolig mye bedre!
Jeg vil gi den 4/10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar