25 oktober 2009

10,000 BC (2008)


En film jeg og Lasse har hatt lyst
til å se lenge.
Har altfor mange filmer liggende
som jeg ikke har sett ennå.
10,000 BC (2008) var en av de.

"I en avsides fjellstamme har den unge jegeren D’Leh funnet sitt hjertes lidenskap – vakre Evolet. Når en gruppe mystiske krigsherrer plyndrer landsbyen hans og kidnapper Evolet, må D’Leh føre en liten gruppe jegere på sporet av krigsherrene til verdens ende for å redde henne.
Den usannsynlige samlingen krigere er preget av skjebnen. De må kjempe mot forhistoriske rovdyr, og på slutten av sin heltemodige reise oppdager de en tapt sivilisasjon. Deres endelige skjebne bestemmes i et imperium hinsides fatteevnen, der enorme pyramider strekker seg mot himmelen. Her må de gå til kamp mot en mektig gud som har gjort folket deres til slaver."


Filmen skuffet ikke meg.
Den minte meg litt om Apocalypto (2006)
En film jeg også likte utrolig godt,
og som var to hakk bedre.
7/10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar