11 april 2010

Inglourious Basterds (2009)


Fikk Inglourious Basterds (2009) i julegave,
og klarte endelig å rote meg til å se den.

"I løpet av det første året av den tyske okkupasjonen av Frankrike, er Shosanna Dreyfus vitne til at Naziobersten Hans Landa henretter hennes familie. Shosanna klarer så vidt å unnslippe nazistene og rømmer til Paris hvor hun skaper seg en ny identitet, og blir eier og bestyrer av en kino.

I en annen del av Europa etablerer Løytnant Aldo Raine en gruppe jødisk-amerikanske soldater som skal utføre gjengjeldelsesaksjoner mot tyskerne. Raines gruppe, som senere blir kjent som "the basterds" av sine fiender, slår seg sammen med den tyske skuespillerinnen og hemmelige agenten Bridget von Hammersmark. Sammen har de som oppdrag å fjerne lederen av Det Tredje Riket. Skjebnene møtes under en kino-baldakin hvor Shosanna er klar til å gjennomføre sin egen hevnplan..."


Vel.... Hva skal man si....
Det var en bra film, det skal jeg ikke si noe på.
Men jeg trodde den skulle være mer gory.
Det er inntrykket jeg har fått av filmen,
så må si at jeg ble litt skuffet.
Tror for store forhåpninger ødela
filmen litt for min del.
8/10

1 kommentar:

  1. Jeg har ikke sett den ferdig,men...jeg synes den stinka.

    SvarSlett