28 januar 2010

Den usynlige

Er sikkert mange som har lest denne artikkelen i magasinet i dagbladet, men for de som ikke har gjort det, GJØR DET!
Den usynlige er en utrolig rørende historie
som er skrevet av Bernt Jakob Oksnes.

Den handler om Jan Erik Fosshaug som døde i oktober 2009.
Han var på en sykletur i Oslo da han segnet om.
Ingen kom i begravelsen hans.

Fikk mange ulike følelser da jeg leste artikkelen.
Sinne, tristhet, håp, uforståelighet, skuffelse, frustrasjon, tomhet,
empati, men også glede over at han
hadde en venn som tok han med kjøreturer som han likte.
Må innrømme at jeg gråt da jeg leste.
Kan ikke helt forstå at noen kan ha
det slik i et rikt land som Norge.
Men hva vet vel jeg? Kanskje han var lykkelig på sin måte?
At de små tingene var det eneste som betydde noe for han?
Kanskje jeg bare tror han var ensom fordi jeg vet at jeg ville vært det,
om ikke jeg hadde noen rundt meg?

Jeg vil aldri føle meg ensom, føle at jeg ikke har noen rundt
meg som bryr seg.....



"The most terrible poverty is loneliness, and the feeling of being unloved." -Mother Theresa


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar